Nowości 2019

Karol Samsel Autodafe 2
 

Nowości 2018

Jacek Bielawa Kościelec

Zbigniew Chojnowski Zawsze gdzieś jest noc

Wojciech Czaplewski Książeczka rodzaju

Marek Czuku Stany zjednoczone

Janusz Drzewucki Obrona przypadku. Teksty o prozie 2

Anna Frajlich Laboratorium (wydanie 3, rozszerzone)

Jerzy Franczak Święto odległości

Małgorzata Gwiazda-Elmerych Czy Bóg tutaj

Lech M. Jakób Do góry nogami

Jolanta Jonaszko Bez dziadka. Pamiętnik żałoby

Péter Kántor Czego potrzeba do szczęścia

Bogusław Kierc Notesprospera

Wojciech Klęczar Flu Game

Zbigniew Kosiorowski Zapadnia

Sławomir Kuźnicki Kontury

Bogusława Latawiec Pierzchające ogrody

Artur Daniel Liskowacki Spowiadania i wypowieści

Piotr Michałowski Zaginiony w kreacji. Poemat z przypadku

Dariusz Muszer Baśnie norweskie

Uta Przyboś Tykanie

Karol Samsel Autodafe

Miłosz Waligórski Sztuka przekładu

City 4. Antologia polskich opowiadań grozy

 

Kościelec

Księgarnia|Bielawa Jacek|seria KWADRAT|powieść

cena detaliczna:30.00
cena:24.00
masz pytania?
Cechy
format18,0 x 18,0 cm
rok2018
strony166
oprawabroszurowa ze skrzydełkami
ISBN978-83-65778-70-3
wydanie1
zdjęciaRafał Babczyński, Ewa Dudkiewicz
redakcjaAnna Nowakowska
korektaJacek Gałkowski, Anna Nowakowska
wydaw-nictwoFORMA
e-book (ePub, mobi) ISBN978-83-65778-71-0
e-book on-linewww.ibuk.pl

Jacek Bielawa

Kościelec Jacka Bielawy zwraca uwagę energią języka i energią wypowiedzi bohatera-narratora, który – rzecz ujmując w największym skrócie – opowiada o sobie, o swoim życiu, o przeszłości, o teraźniejszości, o spełnieniach i niespełnieniach, o powikłanych relacjach z ojcem i z partnerkami. Nosi imię Feliks, jest właścicielem „Fabryki”, czyli klubu fitness i ma czterdziestkę na karku.
Proza gęsta i zwarta. Powieść współczesna, problemy i znaki współczesności jak najbardziej znajome. Dynamiczna narracja Kościelca jest ironiczna, często sarkastyczna. Feliks stara się znaleźć wytłumaczenie, „jak można nazwać te szalone ciągi zdarzeń, na które nie miał wpływu, jak alkoholik nie ma wpływu na ciągi alkoholowe?”. Zatem bohater mówi, mówi, mówi, roztrząsa, interpretuje zdarzenia ze swojego życia i najbliższych sobie osób. Wdrapuje się na budowlę wzniesioną ze słów i rozgląda się dokoła.
Tekst ma rytm i strukturę utworu muzycznego; chodzi o melodykę narracji, jej powtórzenia, nowe motywy, o swoistą refreniczność. Może to mieć związek z zawodem ojca Feliksa, dyrygentem, który jest intensywnie „opowiadaną” postacią, może mieć związek z pojawiającymi się w utworze nazwiskami muzyków i ich dzieł. Słyszalny, muzyczny motyw Kościelca rozwija się jak wstęga na wietrze – wybiega naprzód i zawraca. I żeby nie wszystko w Kościelcu toczyło się w sposób przewidywalny, czytelnika zaskoczy rozbudowana koda utworu, coś się w świadomości bohatera rozjaśni, a jego opowieść może zostać odebrana z czujnym przymrużeniem oka.
Piotr Szewc


recenzje, noty, wywiady:
--- "Powieść jak symfonia", www.latarnia-morska.eu, 29.01.2019
--- "Case study (mania przepełnienia sobą)", eleWator, 4/2018
--- "Kościelec", http://lubimyczytac.pl, 30.11.2018
--- "Kościelec", http://annasikorska.blogspot.com, 19.11.2018
--- "Cień wielkiej góry", http://artpapier.com, 15.11.2018


promocje:
--- 25-28.10.2018 – książki FORMY na 22. Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie

Polecamy także:

2017_antologia.jpg
2017. Antologia współczesnych polskich opowiadań
cena:46.00»37.00
anomalia.jpg
Anomalia
cena:33.00»27.00
flu game.jpg
Flu Game
cena:29.00»24.00
mikroelementy.jpg
Mikroelementy
cena:28.00»23.00
spowiadania i wypowiesci.jpg
Spowiadania i wypowieści
cena:45.00»36.00
zapadnia.jpg
Zapadnia
cena:40.00»32.00
  • Dodaj link do:
  • facebook.com