Nowości 2019

Jarosław Błahy Rzeźnik z Niebuszewa

Piotr Kępiński Po Rzymie. Szkice włoskie

Andrzej Kopacki Inne kaprysy

Karol Samsel Autodafe 2

Bartosz Suwiński Bura. Notatnik chorwacki


Paweł Tański Okolicznik północnych pól

Andrzej Wasilewski Jestem i

Sławomir Wernikowski Passacaglia

Jurij Zawadski Wolny człowiek jeszcze się nie urodził

 

Nowości 2018

Jacek Bielawa Kościelec

Zbigniew Chojnowski Zawsze gdzieś jest noc

Wojciech Czaplewski Książeczka rodzaju

Marek Czuku Stany zjednoczone

Janusz Drzewucki Obrona przypadku. Teksty o prozie 2

Anna Frajlich Laboratorium (wydanie 3, rozszerzone)

Jerzy Franczak Święto odległości

Małgorzata Gwiazda-Elmerych Czy Bóg tutaj

Lech M. Jakób Do góry nogami

Jolanta Jonaszko Bez dziadka. Pamiętnik żałoby

Péter Kántor Czego potrzeba do szczęścia

Bogusław Kierc Notesprospera

Wojciech Klęczar Flu Game

Zbigniew Kosiorowski Zapadnia

Sławomir Kuźnicki Kontury

Bogusława Latawiec Pierzchające ogrody

Artur Daniel Liskowacki Spowiadania i wypowieści

Piotr Michałowski Zaginiony w kreacji. Poemat z przypadku

Dariusz Muszer Baśnie norweskie

Uta Przyboś Tykanie

Karol Samsel Autodafe

Miłosz Waligórski Sztuka przekładu

City 4. Antologia polskich opowiadań grozy

 

Nareszcie

Księgarnia|seria TABLICE|poezja|Nowakowska Ewa Elżbieta

cena detaliczna:26.00
cena:21.00
masz pytania?
Cechy
format18,0 x 18,0 cm
rok2014
strony96
oprawabroszurowa ze skrzydełkami
ISBN978-83-63316-15-0
wydanie1
zdjęciaEwa Elżbieta Nowakowska, Urszula Nowakowska
posłowiePiotr Michałowski
redakcjaPiotr Michałowski, Paweł Nowakowski
korektaAnna Nowakowska
wydaw-nictwoFORMA

Ewa Elżbieta Nowakowska

W poetyckiej książce Ewy Elżbiety Nowakowskiej na pozór znajdziemy rzadko dziś spotykane wiersze o przyrodzie – widzianej zarówno w detalu, jak panoramie. Docenimy wtedy wyjątkowy zmysł obserwacji, plastyczność konkretu, wirtuozowską oszczędność w doborze języka opisu. Uderzy nas trafność przekładu sfery widzialności na słowo i będziemy skłonni zgodzić się bez większych zastrzeżeń na jej zapis. A zatem damy się uwieść spojrzeniu poetki, której obrazowaniu zaufamy przyjmując je za własne, jako nośnik odkrywanych prawd obiektywnych. Początkowo więc łatwo zaakceptujemy akty czułej celebracji fragmentarycznego świata i ujdzie naszej uwadze dyskretna ingerencja samowolnej wyobraźni, która obmacuje przedmioty opisu, oplatając je niemal przezroczystą siatką metafor. Wiersz obrysowuje bowiem granice rzeczywistości i wieczności, życia i śmierci, świata i zaświata, istnienia i niebytu – granice, które tworzą kontur każdej rzeczy, kontur widzialny w przestrzeni i niewidzialny w czasie. Świat wydaje się równomiernie dziwny, toteż by dotknąć tajemnicy, poetka nakłuwa jego skórę w dowolnym miejscu. Jednakowo czułym spojrzeniem ogarnia stare zegarki, albumy rodzinne, opuszczone mieszkania czy zaniedbane ogrody – zwłaszcza wszystko to, co w przestrzeni odcisnęło ślad czasu.
z posłowia Piotra Michałowskiego


recenzje i noty:
--- "Florystycznie o życiu, czyli Nareszcie", http://artofreading.pl, 13.08.2015
--- "W negatywie", eleWator, 2/2015
--- "Lekcja przyrody", Nowe Książki, 4/2015
--- "Nareszcie", http://sztukater.pl, 03.2015
--- "W oficynie", Odra, 1/2015
--- "Nareszcie", www.latarnia-morska.eu, 22.01.2015



promocje:
--- 25.11.2014 – spotkanie autorskie z Ewą Elżbietą Nowakowską
--- 23-26.10.2014 – 18. Międzynarodowe Krakowskie Targi Książki



książka ukazała się dzięki wsparciu przez Fundację im. Tislowitzów

  • Dodaj link do:
  • facebook.com