Nowości 2018

Zbigniew Chojnowski Zawsze gdzieś jest noc

Anna Frajlich Laboratorium (wydanie 3, rozszerzone)

Małgorzata Gwiazda-Elmerych Czy Bóg tutaj

Jolanta Jonaszko Bez dziadka. Pamiętnik żałoby

Péter Kántor Czego potrzeba do szczęścia

Sławomir Kuźnicki Kontury

Uta Przyboś Tykanie

Karol Samsel Autodafe

 

Nowości 2017

Maria Bigoszewska Wołam cię po imieniu

Jan Drzeżdżon Szalona Monika

Krzysztof Gryko Kontrapunkt

Lech M. Jakób Rzeczy

István Kemény Programy w labiryncie

Bogusław Kierc Jatentamten

Janusz Kryszak Nieme i puste

Joanna Lech Piosenki pikinierów


Dariusz Muszer Pole Czaszek

Cezary Nowakowski, Jakub Nowakowski Błogosławieni

Grażyna Obrąpalska Podróże w pamięć

Halszka Olsińska Złota żyła

Mirosława Piaskowska-Majzel 36 i 6

Małgorzata Południak Pierwsze wspomnienie wielkiego głodu

Ewa Sonnenberg Wiersze dla jednego człowieka

Bartosz Suwiński Wyraj

Paweł Tański Glinna

Maria Towiańska-Michalska Akrazja

Andrzej Turczyński Źródła. Fragmenty, uwagi i komentarze

Miłosz Waligórski Długopis

Henryk Waniek Miasto niebieskich tramwajów

Andrzej Wasilewski Teoria literatury Stanisława Lema

Zbigniew Wojciechowicz Dulszczynea

Marta Zelwan Graffiti


2017. Antologia współczesnych polskich opowiadań

Ukraińska Nadzieja. Antologia poezji

 

Gender

Księgarnia|seria FORMA 21|opowiadania|dramat|Wróblewski Grzegorz

cena detaliczna:25.00
cena:20.00
masz pytania?
Cechy
format13,5 x 21,0 cm
rok2013
strony80 + 2
oprawabroszurowa
ISBN978-83-63316-23-5
wydanie1
zdjęciaTorben Dalhof
obrazyGrzegorz Wróblewski
między-słowieKrzysztof Hoffmann
redakcjaKrzysztof Hoffmann
korektaAgata Borowicka, Anna Nowakowska
wydaw-nictwoFORMA
wydano zFundacja Literatury imienia Henryka Berezy

Grzegorz Wróblewski

Przechodząca wielorakie formalne przemiany lecz zarazem spójna konceptualnie twórczość Wróblewskiego, w tym prozy i dramat z niniejszego tomu, występują w imię utożsamienia doświadczeń z różnych, zdawałoby się, porządków: politycznego, ideologicznego, codzienności, erotycznego, artystycznego, „poznawczego”. Nie bez powodu w tej kolejności, ponieważ wymiar polityczny jest radykalnym (od łac. radix, korzeń) aspektem całości dzieła Wróblewskiego. Ostatnie słowo okala cudzysłów, gdyż nie o zadanie filozoficzne w nich chodzi, lecz wykonanie pracy, której efektem może być fuzja tych wymiarów. Wróblewski, krytykując współczesną, konsumencką (ale i konsumerską), pozbawioną niuansów kulturę codzienności, na krytyce nie poprzestaje, lecz wprowadza nieoczywistą alternatywę. Nieoczywistą, ponieważ wymaga przekroczenia tych lub innych norm i jednocześnie przystania do dziwnej rzeczywistości oferowanej przez dzieło. Polityczny manewr Wróblewskiego zasadza się bowiem na wykorzystaniu siły przyzwyczajeń czytelników – do destabilizacji ich samych.
Krzysztof Hoffmann


recenzje i noty:
--- "Gender", Topos, 1-2/2014
--- "O – bycie", Wyspa, 4/2013
--- "Ironia to normalka", Lampa, 12/2013
--- "Sztuka to dbałość o rzęsy i o penisa, sztuka to źródło utrzymania", www.elewatorkultury.org, 04.10.2013
--- "Wybrzmiał literacki zegar (sur)realizmu", http://myliterarytour.wordpress.com, 08.05.2013

Polecamy także:

47_lotow.jpg
47 lotów balonem
cena:25.00»20.00
dubitatio.jpg
Dubitatio. O poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
cena:28.00»23.00
nowa_kolonia.jpg
Nowa kolonia
cena:35.00»27.00
powieki.jpg
Powieki
cena:28.00»23.00
Wypiski.jpg
Wypiski
cena:33.00»27.00
elewator_2.jpg
eleWator 2 (2/2012)
cena:20.00»18.00
  • Dodaj link do:
  • facebook.com