Nowości 2020

Roman Ciepliński Ukryte myśli
 

Nowości 2019

Dejan Aleksić Jak to powiedzieć

Jarosław Błahy Rzeźnik z Niebuszewa

Kazimierz Brakoniecki Twarze świata

Tomasz Hrynacz Dobór dóbr

Piotr Kępiński Po Rzymie. Szkice włoskie

Bogusław Kierc Osa

Andrzej Kopacki Inne kaprysy

Artur Daniel Liskowacki Brzuch Niny Conti

Tomasz Majzel Osiemnasty

Dariusz Muszer Człowiek z kowadłem

Dariusz Muszer Wiersze poniemieckie

Elżbieta Olak Otulina

Paweł Przywara Ricochette

Karol Samsel Autodafe 2

Bartosz Suwiński Bura. Notatnik chorwacki


Paweł Tański Okolicznik północnych pól

Andrzej Turczyński Czasy i obyczaje. Wariacje biograficzne

Andrzej Wasilewski Jestem i

Sławomir Wernikowski Passacaglia

Jurij Zawadski Wolny człowiek jeszcze się nie urodził

 

PISMO SZYBKIE, Jesteśmy w filmie

PISMO SZYBKIE Marty Zelwan » PISMO SZYBKIE, Jesteśmy w filmie

Długo chronię przed realnością to niemiejsce, antymiejsce, pustynię i kretowisko, w opowiadaniu pisanym drobnymi literami zatajam, że nie myślę o twierdzy Bastiano ani terenach zwanych „El Topo”, raczej o „Drodze do Ikei”.

Czas, raz teraźniejszy, a raz nie, włamuje się do zdarzeń jak chce, na tym polega słynna demagogia czasu.

Parking przed magazynem Ikei, na płaskiej ziemi, pod jaskrawym niebem, coś mi przypomina, wołam: jesteśmy w filmie, akurat z Okęcia startuje samolot, muszę krzyczeć: jesteśmy w filmie; film kręci się coraz szybciej, przekierowuje na zewnątrz sytuacje wewnętrzne nawet w zamkniętych pomieszczeniach.

Brak okien, sceny pierwszego poznania oświetlone są światłem lamp.

© Marta Zelwan

  • Dodaj link do:
  • facebook.com