nowości 2024

Edward Balcerzan Domysły

Wojciech Ligęza Drugi nurt. O poetach polskiej dwudziestowiecznej emigracji

Zdzisław Lipiński Krople

Tomasz Majzel Części

Karol Samsel Autodafe 7

Andrzej Wojciechowski Zdychota. Wiersze wybrane

książki z 2023

Andrzej Ballo Niczyje

Maciej Bieszczad Pasaże

Maciej Bieszczad Ultradźwięki

Zbigniew Chojnowski Co to to

Tomasz Dalasiński Dzień na Ziemi i 29 nowych pieśni o rzeczach i ludziach

Kazimierz Fajfer Całokształt

Zenon Fajfer Pieśń słowronka

Piotr Fluks Nie z tego światła

Anna Frajlich Szymborska. Poeta poetów

Adrian Gleń Jest

Jarek Holden Gojtowski Urywki

Jarosław Jakubowski Baza

Jarosław Jakubowski Koń

Waldemar Jocher dzieńdzień

Jolanta Jonaszko Nietutejsi

Bogusław Kierc Dla tego

Andrzej Kopacki Życie codzienne podczas wojny opodal

Jarosław Księżyk Hydra

Kazimierz Kyrcz Jr Punk Ogito w podróży

Franciszek Lime Garderoba cieni

Artur Daniel Liskowacki Do żywego

Grażyna Obrąpalska Zanim pogubią się litery

Elżbieta Olak W deszczu

Gustaw Rajmus >>Dwie Historie<< i inne historie

Juan Manuel Roca Obywatel nocy

Karol Samsel Autodafe 6

Kenneth White Przymierze z Ziemią

Andrzej Wojciechowski Budzą mnie w nocy słowa do zapisania

Wojciech Zamysłowski Birdy peak experience

City 6. Antologia polskich opowiadań grozy

Ulman Anatol

  • foto: autoportret
    foto: autoportret

(ur. 12.04.1931 r. w Nancy, zm. 14.04 2013 r. w Gdańsku) – prozaik, poeta, autor utworów scenicznych, dziennikarz, krytyk literacki. Laureat III nagrody w Konkursie Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz Komitetu Organizacyjnego Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych we Wrocławiu za sztukę Godziny błaznów w składnicy złomu (1978), Nagrody Dziennikarskiej Prezesa RSW Prasa-Książka-Ruch (1981), Nagrody Wojewody Koszalińskiego (1985), III nagrody w konkursie Iskier na opowiadanie sensacyjno-kryminalne za opowiadanie Polujący z brzytwą, I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Komediopisarskim Talia '99 za sztukę Transakcja z amnezją (1999), I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie na Utwór Sceniczny za sztukę dla dzieci Koty z gdańskiej gildii (1999). Nominowany do Nagrody Literackiej GDYNIA (2008). Wydał utwory sceniczne: Godziny błaznów w składnicy złomu. Komedia współczesna (1980), Transakcja z amnezją. Komedia wirtualna (2000); opowiadania: Obsesyjne opowiadania bez motywacji (1981), Szef i takie różne sprawy (1982), Polujący z brzytwą (1988), Doktor inżynier zbrodni (1990), Zabawne zbrodnie (1998), Drzazgi. Powabność bytu (2009); powieści: Cigi de Montbazon (1979), Potworne poglądy cynicznych krasnoludków (1985), Ojciec nasz Faust Mefistofelewicz (1991), Banda Kuby Baszka. Akonityna (1992), Pan Tatol czyli nieostatni zajazd na dziczy. Historia burżuazyjna z końca (2000), Dzyndzylyndzy czyli postmortuizm (2007), Cigi de Montbazon i Robalium Platona (FORMA 2012); tom wierszy Miąższ (2010) i wybór felietonów Oścień w mózgu (2011). Jego opowiadanie znalazło się w antologii współczesnych polskich opowiadań: 2008 (FORMA 2008). W przygotowaniu powieść Zagłada Borgiów w 2012. (Szyderca) (FORMA 2020).
 

  • 2008_antologia.jpg

    2008. Antologia współczesnych polskich opowiadań

    Niniejszy zbiór opowiadań współczesnych polskich pisarzy, w dużej mierze odzwierciedla to, co dzieje się obecnie w polskiej prozie. Zebrane w tomie utwory nie były dotąd publikowane, a większość z nich została napisana specjalnie z myślą o nim.

    Towar niedostępny
    cena:39.00»32.00PLN
  • cigi.jpg

    Cigi de Montbazon i Robalium Platona

    Anatol Ulman
    Anatol Ulman wraca – w pełni dawnej formy. A że to forma groteski? W tej czuje się najlepiej. Jego nowa książka łączy w sobie poetykę zjadliwego felietonu z liryką, satyryczną werwę z aurą surrealizmu, bezkompromisową publicystykę z grubym żartem, a formę powieści z kluczem ze stylem erudycyjnego traktatu o współczesności.

    cena:33.00»27.00PLN
  • zaglada_borgiow_2.jpg

    Zagłada Borgiów w 2012 (Szyderca)

    Anatol Ulman
    Niniejsza powieść epatująca drastycznymi scenami jest próbą zmierzenia się z rosnącą brutalizacją świata, a także z tym, iż ukochana filozofia staje się narzędziem do usprawiedliwiania zła.